CM1 : Sailing Day 2 – Wind and Rain

Arthur and Charlie show exemple.
Madhie and Adèle don’t like to sail under the rain !
Mahé and Paul like sailing on the windy weather.
We have lunch in the meeting room because of the weather.
Maéline and Josephine took the best place !
Guillaume tell us the name of the parts of the optimist.
Manon tries to help and Mahé is getting a bath.

Let’s go to the museum (4th graders-CM1)

We went to the maritime museum to see an exhibition on climate and ocean

We talked about oceans.

We have seen how the ice is melting at the Arctic ocean.

We have made science experiments about water.

We went in the boat « France 1 »

We visited the engine room.

We have seen the capitain’s room.

Publié dans CM

5th graders to the Museum ! (CM2)

We have seen a video about oceans. The green squares on the picture show how deep is the ocean.

We have learned about hot and cold streams and the Gulf Stream.

We participated to some experiences about : cold water, hot water, salt water and fresh water.

Kenzo did an experience that showed hot water (red color) going on top of the aquarium.

Rémy and Andy did an experience that showed cold water going down.

Maëlys and Adrianna made an experience with fresh water and salt water.

Que deviennent les légumes du potager ?

Le potager de l’école nous a offert une jolie récolte en cette fin d’été… Les élèves ont pu joyeusement goûter les tomates et radis qu’ils avaient plantés. Puis ils ont récolté les légumes restant.

Ceux-ci ont été donnés par l’intermédiaire de l’association Aux arbres citoyens pour contribuer à une distribution de légumes à destination des étudiants précaires du campus de La Rochelle.

Rentrée Mardi 1er septembre

Madame, Monsieur,

Suite aux annonces du ministre de l’Éducation Nationale et de la réunion en mairie du jeudi 27 août, voici quelques informations importantes afin d’organiser au mieux la rentrée de votre enfant.

  • Affichage des listes de classes à 14h le lundi 31 août.
  • Les parents d’élèves ne pourront accéder à l’enceinte de l’école.
  • Utilisation de 2 entrées/sorties différentes selon la classe de votre enfant. (Sur les panneaux d’affichage, vous trouverez la liste de la classe + l’entrée/sortie associées)
  • Port du masque obligatoire quand vous accompagnez votre enfant à l’école.
  • Lire attentivement le livret protocole sanitaire à destination des familles. (voir ci – dessous)

Au plaisir de se revoir le mardi 1er septembre à 8h35 ….. Mme POINCET